torsdag 2 oktober 2008

sjuk och lägganden

Jag är sjuk på troligtvis ett av de nesligaste sätt som man kan bli sjuk. Förskyld med feber sådär halvsjuk egentligen, det vill säga att när man ligger framför TV:n eller läser en bok så tror man att man är så gott som frisk, men så försöker man gå ut med min strackars Vega och inser att nej, det fanns ingen som helst ork i hela kroppen, för den har runnit ut med allt snor. Jag hatar att var förskyld!!!

Men till den ljusa sidan med denna travliga åkomma, aj det finns faktiskt en, jag har tagit i tag i Vegas läggande, någonting måste jag göra och Vegas läggande är allt annat än befäst. För att få det befäst skyndar jag nu väldigt långsamt då jag flera gånger tidigare har trott att det har varit befäst men haft ack så fel. Nu är vi tillbaka till köttbullar och klickern samt total tystnad, detta fungerar utmärkt, inte så stor överraskning Vega älskar köttbullar. Nästa steg blir att få in ordet jag funderar dock på att byta ut LIGG mot något annat då jag oroar mig lite för att jag kanske har förstört kommandot. Vi måste verkligen ta tag i träningsgruppen så att jag får några att bolla med om hur jag ska göra när jag kör fast. Skulle vilja gå kurs för en riktigt bra instruktör och få inspiration samt en rejäl spark i baken. Vi var några stycken som övervägde att hyra in Memea Molin för en lydnadskurs över en helg, men vi måste bli åtta stycken för att det inte ska bli hur dyrt som helst. Måste ragga lite folk med andra ord. Kanske skulle engagera mig lite i den lokala kennelklubben för att få lite inverkan på vilka gästinstruktörer vi kan plocka in.

Inga kommentarer: