onsdag 14 januari 2009

Tröttmössor

Här hemma i vårt hushåll finns det tre stycken mycket morgontrötta tröttmössor, så när klockan ringde klockan 6 i måndagsmorse höll vi alla på att dö av en hjärtattack. Tack gode gud för snoozeknappen! När jag till slut orkade sätta mig upp (tog ca 30 min minuter), så blev det kaos och vi blev alla klarvakna. Nashira som nu insåg att vi skulle gå upp kilade in under täcket i ett försöka att slippa gå ur sängen, men där låg tant Vega som inte bara är sjukt morgontrött utan också har norra i europas sämsta morgonhumör, så när en liten valp kommer in ilandes under täcket så blev resultatet ett avgrundsvrål och som sen avlöstes av ett illvrål utan dess like av Nashira som trodde att hon skulle dö av ren skräck. John Blund som normalt brukar dröja kvar i min kropp fram till klockan 10, skrämdes nu ögonblicken därifrån, misstänker även att resten huset vaknade.

Detta kaos upprepande i morse när det skulle komma några nissar och kolla på elementen, man kan ju tycka att någon av skulle ha lärt sig måndagens kaos och gjort något för att förhindra det, men NEJ! Jag, supertrött utan reflexer och Nashira, in under täcket för att möta monstert. Blir skitkul när jag börjar jobba igen om lite drygt en vecka. Ska jag ha någonstans att bo i framtiden, måste jag nog lösa morgonrutinerna på något sätt som inte resulterar i hundskrik.