söndag 25 maj 2008

Tanter, target och vila...

Nu har vi vilat i snart en vecka och Vega börjar bli smått jobbig, hon uppskattar inte riktigt vilan utan skulle nog helst vilja stoja runt en del. I ett försök att tillfredsställa hennes energi, bestämde jag mig för att klicka in en target, som jag sen skulle använda till att lära in andra cirkuskonster med. Trodde jag, ja. Vega tyckte detta var så fullkomligt tråkigt att hon gick la sig i sängen med en stor suck.



På en av våra mycket korta promenader idag så mötte vi på vägen hem några av Vegas favoritpersoner, lite till mattes sorg, tanterna som bor i vår trappuppgång. De tycker väldigt mycket om Vega och Vega tycker väldigt mycket om dem, eller ja hon tycker väldigt mycket om de flesta tanterna. Det är i och för sig trevligt att tanterna tycker om Vega, då klagar de mindre på de enstaka skall hon ger ifrån sig, men ibland har man bara in lust att stå och prata med dem i minst 20 minuter om dit och dat utan man vill bara gå hem, men jag har än så länge inte lärt mig hur jag ska klippa av dem, så jag står där, ler vackert och väntar.



Idag var andra dagen nere i Bosjökloster och Vegas fina syskon gjorde bra ifrån sig även idag. Uno blev fyra i öppen klassen, Hilda femma i championklassen och Melissa vann bruksklassen, blev Bästa tik 3 och blev även BIM brukshund. BIS brukhund blev släthårskompisen Umer. Ett stort grattis till er alla!!!

Kortet är taget i Bosjökloster för två år sen när hela familjen var på plats. Fr. vänster till höger: Morris, Warda, Edwin, Uno, Melissa, Hilda och Vega.



Fotograf: Petra Karlsson

Inga kommentarer: