måndag 18 augusti 2008

LC i Sundsvall

I helgen åkte jag, Jenny och Anette upp till Sundsvall för att tävla i LC med våra små grisar. Så sent på fredag kväll stuvade vi in oss i min volvo och åkte upp till Sundsvall. Vi kom i väg lite senare än planerat på grund av att jag är en tidsoptimist och att jag inte kan hitta i min egen ficka, jag åkte fel tre gånger på väg till Jenny. Till slut kom vi i alla fall väg och resan upp gick mycket bra, dvs vill säga mycket flams och trams i bilen, men när vi kom fram till Sundsvall var det dock dax för att köra fel igen och vem var det som satt bakom bilen om inte jag, så klart. Det var överhuvudtaget temat för helgen, Petra kör fel.

När vi kom fram till vandrahemmet, som var mycket trevligt, upptäckte vi att vi hade fått fel kod till nyckelskåpet så det tog lite tid innan vi kunde gå och sova, och värst mycket sömn blev det inte, när vi väl kom in på rummet heller eftersom klockan var så mycket att vi snart behövde gå upp.

Tävlingen låg på Bänkås hoppfält ute på Alnö och för vår del hade jag väl önskat att det varit mer kuperat. I första omgången blev vi lottade med Badavie Irrestible Girl, "Jessie". Det vore synd att säga att det var ett Vegas mest strålande lopp hon gjort, hon tog liksom inte i och poängen blev ju där efter. I nästa omgång spang hon mot Barakisch Roya Bolour. Hon slutade på en 10:e plats av 29 hundar och med tanke på det första loppet så får vi vara nöjda.

Bättre gick det dock för Anette vars Ronja vann i sin ras (Basenji) och blev BIF-5, ett stort GRATTIS till er båda. Vi vill även gratulera Jenny och Tea som slutade på andra plats och Anna och Rasul som fick sist första cert tack vare Rasuls tredje palcering.

Ett stort grattis även till er andra som var där uppe och kom hem ett trevligt resultat.

Gå gärna in och titta på Jessicas fina bilder som hon tog på Vega efter tävlingarna.

Inga kommentarer: