onsdag 3 september 2008

Lek på Djurgår'n

Medan jag log i soffan och hade fruktansvärt tråkigt så funderade Jenny på vem hon skulle lura ut till Djurgår'n för att leka med Tea och Khira, som ni kanske förstår av rubriken så blev det till slut jag som blev utlurad, vilket man måste konstatera gav träning både för mig och för hunden. För Vega genom lek med Tea och Khira och för mig genom att jag fick köra i Sthlm något somjag måste erkänna att jag i regel till varje pris försöker undvika, men det gick faktiskt bra till min stora förvåning.

Vega har en tendens till att låta en hel del när hon leker och det är det ju inte alla hundar som uppskattar. Till en början idag var det kapplekar som gällande men när hundarna hade jagat färdigt så försöker Vega dra i gång nästa del av leken vilket i hennes fall gärna består av en slags rumpbrottning och för att få med Tea i den leka så ger hon ifrån sig sina mörka läten enda ner ifrån magen och jag kan meddela att Tea precis som många andra salukis inte alls tycker att dessa läten inbjuder till lek utan snarare brukar de få motsats effekt. Ibland brukar jag fundera varifrån de där läten kommer ifrån början, om det är så att de kommer av att hon har lekt så mycket med andra raser och en hel del som låter vid lek eller om det bara är så att hela hennes talförhet kommer fram vid dessa situationer. Något svar kommer jag troligtvis inte få och inte blir särdeles mycket klokare på att fundera men det är ganska roligt.

Inga kommentarer: