måndag 1 september 2008

Slutet på LC säsongen

I går avslutade vi LC säsongen med att komma på en delad 14:e plats av 37 startande hundar, inte dåligt för man lov att säga men långt i i det efterlängtade sista certet, men nästa år så... Att se skruttan springa igår var dock betydligt roligare än det var i Sundsvall, den här gången var det i lyste glöden i ögonen och drivet fanns i sprången. Första loppet sprang med Xass Farah Cleopatra och fick ihop 79,5 poäng. Trots de höga poängen så hade hon 18 hundar framför sig efter omgång ett och det var jämnt vill jag lova ledande hund (Caravan Yaz Yasirah) hade 85 poäng och den hunden (Afking's Isis al Caravan) med lägst poäng som fick startat i omgång två hade 75 poäng.

I lopp två fick hon springa med Samira, Khalils L'irq al Lulu, som hon sedan kom att dela sin 14:e plats med. Själv tyckte jag att lopp ett såg bättre ut än lopp två för Vegas del men mycket ödmjukt måste jag erkänna att jag är en mycket stor novis när det gäller bedömning av LC och glädjande nog får vår del så hade jag fel då hon fick 83 poäng i lopp två och klättrade därmed upp till en 14:e plats.

Men nu är som sagt LC-säsongen över för vår del och det känns faktiskt ganska bra. Nu ska vi ägna oss åt att komma i toppform inför nästa säsong, genom långa härliga höstpromenader och förhoppningsvis även lite simningen och sen till vintern kommer det förhoppningsvis massor av snö så att hon verkligen får jobba med kroppen och bygga muskler på allsidigt och roligt sätt. Vega älskar att springa i snö. I vinter kommer vi förhoppningsvis också att hämta hem nytillskottet så då blir det lite meckigare att lösa konditionsträningen eftersom den lilla inte ska överanstränga sina muskler, men det kräver bara lite extra kreativitet från min sida. Fram mot april när säsongen börjar ska förhoppningsvis uppbyggandet vara klart så att hon ligger på en bra nivå på en bra nivå under det första provet och resten av säsong 09.

Till sist vill jag gratulera alla er som placerade sig i Stockholm, speciellt Annika och Thea, Barakisch Qarib Ayas, som vann och lycka till i Norge och Falköping.

Inga kommentarer: