tisdag 8 juli 2008

Konditionsträning

I går fick jag för mig att jogga igen för första gången sedan vårruset, väl ute i elljusspåret blev det dock inte särskilt mycket jogga av. var har den stackars lilla kondis som jag skrapat ihop tagit vägen. Jag börjar misstänka att någon har stulit den, jag tror att det är samma person som stjäl den ena av mina strumpor i tvättstugan. Joggning blev det inte så mycket alltså men en rask promenad blev det i alla fall och det är väl bättre än ingenting.

I dag blev det istället för en elljusspåret en två timmar promenad i skogen där Vega kunde vara lösa mesta dels av tiden, men det märks att hon börjar bli äldre, det är inte lika mycket tokspring längre som det var när hon var unghund, nu vilar hon emellanåt, man skulle kunna säga att hon intervalltränar sig själv. Det är en duktigt hund jag har som läst på så bra om träning så att hon vet hur bra det är att intervall träna.

Imorgon står långpromenad med Madeleine och simning på schema och sen på torsdag blir det skogen igen. Jag måste säga att jag är imponerad över hur fort simningen har gett resultat, man ser för varje gång hur mycket mer hon orkar plaska i vattnet.

Sen i helgen är det äntligen dax Lövudden, med andra ord utställning hela helgen kan knappt bli bättre.

Bilderna är från vår promenad idag och jag måste verkligen skaffa en bättre kamera än mobilen.

Inga kommentarer: