måndag 14 juli 2008

Simning


I dag efter jobbet hälsade jag och tjejerna på Madde innan det var dax för oss att åka ut till Anna och simma. Hilda som inte riktigt är van vid så burdusa hundar som Amazon tyckte att hon till en början var mycket oförskämd, men lika illa som hon tyckte om Amazon, lika bra tyckte hon om barnen. Efter en stund kom du Hilda att inse att Amazon inte var fullt så farlig som hon såg ut, men samtidigt kan jag förstå att Hilda tyckte Amazon var fruktansvärt oförskämd när hon km rusande emot henne och skällde på henne. I Hildas värld var hon ett monster som troligtvis skulle äta upp henne och Amazons värld som Hilda en surtant som inte alls förstod hennes lekinvit, men som sagt när Amazon hade lugnat ner sig och inte längre propsade på bus och Hilda på tryggt avstånd kollat in henne så gick allt bra och vi kunde sitta där i trädgården och mysa allihopa.


Sen var det sim för Vegas del något som hon gärna tyckte att Hilda kunde få göra istället så till den milda grad att hon började knuffa henne mot mig när jag öppnade bakluckan. Fastväl i vattnet simmade Vega finare än hon gjort någon av gångerna hittills och jag var så stolt och även lite förvånad. Jag är verkligen skyldig Anna ett stort tack för all hjälp med Vega matchning till EM, så hoppas vi bara att det går bra om cirka två veckor. Att Vega ska spring i ett EM om mindre än två veckor har inte riktigt slagit men än tror jag och EM-febern har inte riktigt drabbat mig än, men den kommer väl.

Inga kommentarer: