tisdag 15 juli 2008

Vilse

Började sent i dag så jag bestämde mig för att vi skulle ta en ordentlig långpromenad i skogen innan jobbet. Vi tog bilen och ut mot Flintsjön där jag och Vega har gått flera gånger både själva och med Madde och Amazon, men trots att man har promenerat där fler gånger än jag kan minnas så kan det tydligen gå tokigt. Vid klockan åtta började vår promenad och inte kunde jag tror då att vi inte skulle vara frame vid bilen förrän strax innan elva.

Efter att vi hade promenerat en stund kom vi ner till sjön där det för en gångs skull inte fanns några badgäster, fast å andra sidan vem badar så där tidigt. Här kom det mindre bra beslutet från min sida, eftersom vi hade gott om tid på oss så bestämde jag att vi kunde ta den lilla stigen tillbaka istället för att vända. Det var inte så klokt.

Efter att ha missat den lilla stigen som viker upp mot vägen och vi följt den andra lilla stigen som går längs sjön väldigt länge, nästan halvvägsrunt, så började tiden rinna ut och jag tog det ännu sämre beslutet att lämna stigen och hajka rakt över skogen i hopp om att komma ut på grusvägen igen. Ha! Hit kom vi i stället och vandrade runt i skogen utan att veta exakt var vi var i över en timme.

Under den tiden sprang, gick, travade hundarna om kring och fick en ordentlig genomgång av alla sina muskler på grund av den varierande terrängen. Jag kunde dock konstera att Hilda är lite mer laidback än Vega då hon tog det mellanvarven lugnare och inte toka runt fullt så mycket som Vega gjorde.

Efter att ha vandrat runt där i nästan en timme började jag inse att jag inte skulle hinna i tid till jobbet så fick jag lova att ringa och erkänna att jag var vilse. Men bara en stund senare hittade vi faktiskt en stig som en ledde till en väg. När vi kom ut på vägen inser jag att jag har gått runt och kommit tillbaka på den grusväg där vi gick ner till sjön, lite pinsamt.

Så här glada blev hundarna över att vi hittade rätt.














Efter denna sista tokrus som var det dax för en ordentligt nedvarvning och genomkoll av alla muskler. Och ja, jag kom för sent till jobbet. (ber om ursäkt för den mycket röriga layouten, kunde tydligen inte bättre)

Inga kommentarer: