söndag 12 oktober 2008

Ibland börjar jag tror att det finns en högre makt som har någon typ av illvilja gentemot mig, men trorligtvis är det enbart ett fåfängt hopp om att jag betyder mer för universum än vad jag egentligen gör. Min helg kunde ha börjat bättre, men det visade sig att sig att min sista uppgift på jobbet gav tydliga förtecken för vad som skulle komma. Efter jobbet tog jag min lilla skrutt Anna för massage och det var precis som jag anade, hon är stel i större delar av kroppen främst ryggen, ingen större fara det är ju inte som om hon kommer att död eller något men lite pyssel och omvårdnad kräver det. Med all sannolikhet beror detta på att hon fick gå från toppfrom till vila så fort när jag insåg att hon var överansträng i en muskel i höger framben, men nu ska jag tillsammans med Anna pyssla om henne så att blir föjlsam och gosig igen i alla muskler igen. Fast jag måste erkänna att ibland undrar jag om det inte vore bättre om jag inte var så himla uppmärksam på minsta lilla avvikelse i hennes rörelsemönster, bättre för mig alltså, inte för Vega.

Helgens största irratiationsmoment var dock att avlopet för jag vet inte vilken gång i ordningen blev totalt igenkorkat, självklart kan detta inte inträffa en vardag så att manslipper vara hemma när de kommer och fixar och självklart kan det inte inträffa när badrummet är skinande rent eller när man inte ser ut som en fetklump (smutsig) och självklart måste jourkillen vara ursnygg. Är det verkligen så man vill att en ursnygg kille ska komma in i ens liv även om det bara är för en kort stund, men jag hade önskat att jag inte varit smutsig, haft stökigt hemma och mitt fel hemma inte skulle ha varit något så osexigt och äckligt som stopp i avloppet. Men något bra har åtminstone kommit av mitt stopp, jag har städat mitt badrum så nu skiner det så att man bländad av det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, tack det kan verkligen behövas, men det ska iaf bli riktigt kul.

Lovar att dela med mig av träningen. Ska nämligen diskutera detta med tjejen som leder kursen jag går på med Elvira. Hon hade tydligen massvis med bra övningar vi skulle få ta del av.

Jag lovar att rapportera.

Annelie