söndag 26 oktober 2008

Nashira och Lövudden 2009

Valparna har kommit eller ja det var nästan en evighet sen de kom då den sista av de små skruttarna såg som dagens ljus kom strax innan lunch i måndags. Det var en liten Morris och fem stycken små underbara flickor som anlände och någon av dessa fantastiska flickor ska bli min lilla Nashira bint Rafiiqa (Hon som kommer med goda nyheter dotter till vän, blid, mild vänlig, ädel, (Rafiiqa har som ni ser flera olika betydelser)). Jag är mycket nöjd med namnet och det är dessutom en stjärna precis som Vega, så nu har jag två stycken stjärnor!!!! Som jag har hoppats på att det skulle bli många tikar så att min Nashira inte skulle bli en bli Navid, jag sänder ut mitt allra finaste tack till Katarina som verkar vara alldeles ypperlig på att få precis vad hon "beställer", Marie Grape som bett till guden som gör många tikar och till Niili som uppenbarligen har mest X-kromosomer i sina spermier. Vem av gullungarna som blir Nashira återstår att se.
I går hände något som först gjorde mig överlycklig och exalterade och sedan gav mig lätt panik. Jag blev tillfrågad av Svenska Salukiringens styrelse om jag ville vara sammankallande för Lövuddenkommitéen och jag sa naturligtvis ja.Vilken otroligt spännande utmaning att ta tag i, att vara en nyckelpersonerna i vår största utställning under året, men samtidigt måste jag säga att allt ansvar skrämmer mig men som sagt vilken utmaning... Jag hade grämt ihjäl mig om jag inte tagit den. En sak kan i alla fall säga, jag vet nu när min sommarsemester kommer att ligga.
Valpbilderna är tagna av Katarina Widström.

1 kommentar:

Anonym sa...

oh...valplycka! Har har vi nog möjlig magkatarrolycka!


Annelie

www.anneliejohansson.se