onsdag 29 oktober 2008

Muskelinflamation

Vega har som en del redan vet varit både lite halt och lite stel under hösten, vilket har både för min och för Vegas del varit mycket frusterande för man lov att säga, det är nu alldeles för längesen som jag gick en långpromenad i skogen med Vega löst springande runt omkring mig. Till en början tyckte jag att det var inte så farligt utan lät henne vila, men det ville liksom inte ge med sig så för ett tag sen gick i vi i alla fall till Herr veterinär aka Mårten för att se vad det var som orsakar denna stelhet. Mårten drog flera liter blod från Vegas lilla ben och när tillslut alla prover kom tillbaka (allmän blodbild, borrelia, erlichios samt en koll av muskelenzymerna) visade det sig att allt var normalt (mycket skönt) och hon med all sannorlikhet bara har en liten vanlig muskelinflamation. Så nu är det rimadyl och rehablitering i form av sim och massage som gäller och vem vet snart kanske jag har Vega busandes runt mig i skogen istället för som nu snarkandes bredvid mig i soffan, min stackars lilla tjej.

Ska åka och titta på valparna igen på lördag och veckan har nog aldrig släppat sig fram så långsamt.

Inga kommentarer: