fredag 31 oktober 2008

Simning

I dag var vi hos Anna och simmade, Vega var inte glad eller ja när hon väl slapp ur basängen var hon överlycklig, hon gillar verkligen inte att simma. Trots att hon verkligen avskyr detta påhitt är hon så väldigt duktig på att simma och jag blir så stolt över henne. Hon kämpar verkligen på där i basängen, allra bäst simmar hon om hon får fokusera på rampen, så desperat är hon att komma därifrån, men duktig som hon är accepterar i princip allt som hennes matte tvingar henne till. Nästa simtid har vi om en vecka, vi vill inte gå för fort fram med tanke på hennes långa vila och att hon desutom löper spelar också in. Under tiden ska vi roa hos hemma vid med mjuk massage och halvtimmes långa koppelpromenader. Gissa om jag börjar bli redigt trött på de ställen av Åker som jag kan passera på en halvtimme??? Om jag inte ska dö av tristess så kommer behöva ta bilen för att gå en halvtimme snart, och det kommer ju inte var lite fånigt.

När det gäller icke-hundrelaterade saker i mitt liv har jag nu börjat läsa boken Utskälld som handlar om hur man skäller på barn i förskolan och skolan. Det är mycket bra och aldrig har jag mått så fysiskt dåligt av att läsa en bok, den får en verkligen att tänka efter. själv tycker jag naturligtvis inte att jag skäller alls mycket på mina änglar men jag undrar verkligen om min uppfattning av mig själv är korrekt så jag har nu bestämt mig för att föra en ordentlig logg över alla mina förmaningar och skällningar till barnen och förhoppningsvis kliva ut ur detta som en betydligt bättre pedagog.

Inga kommentarer: