fredag 21 november 2008

Nashira blev en Strumpan!!!

Ja, ni läste rätt, jag har bestämt mig för Strumpan. Det känns helt otroligt att jag faktiskt har bestämt mig, men det satt hårt inne, men till slut vann Strumpan hela mitt hjärta med sitt fina huvud, utmärkta front och sin otroliga nyfikenhet på allt och alla. Så det blir en Strumpa och en Morris som flyttar hit till Åker, de två kopiorna. Återstår väl dock att se om jag lyckas omvandla namnet Strumpan till en Nashira... När jag skaffade Vega så var jag helt inne på att hon skulle bli en Ilsa efter Ingrid Bergmans karaktär i Casablanca och så blev det ju inte. Redan när jag var nere och tittade på henne vid fem veckor och bestämde mig för henne så insåg jag att det inte skulle bli en Ilsa, Vega var ett så bra namn redan. Tack vare namnet Vega ville jag nu ha en till stjärna och så blir det en Strumpa! Så det kan gå.

Jag måste ge en hel del cred till Martin i hjälp av valet som hjälpte mig att bolla, man framför allt hjälpte mig att genom detta bollande inse vem det var jag faktiskt ville ha. Tack Martin!!!!

Vega var och simmade idag, så det ska bli spännande att se hur hon rör sig i morgon. Mycket bra är naturligtvis det som jag hoppas på, vem skulle inte göra det. Nästa vecka står både massage och sim på schema och om allt går som det ska hoppas jag på att hon ska få springa lös snart, det är sjukt längesen jag såg min hund springa runt, runt i cirklar i skogen och jag längtar outsägligt mycket efter att få den synen igen. Så håll nu tummarna för att allt på väg åt rätt håll.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du lyckades bestämma dig =)

Anonym sa...

Grattis! Hon är jättefin! Jag personligen skull enog jobba lite på det där med namnet... Det låter ganska mycket bättre att ropa Nashira i skogen än Strumpan ;)Nu är det bara några veckor väntan kvar. Hoppas Vega hinner bli bättre och att du får vila. Kram på dig! /Linnéa

Anonym sa...

Oh vad avundsjuk jag blir på dig! Grattis till en fin valp. Strumpan kanske kan bli Stumpan? Men Nashira var verligen ett jättefint namn på en Saluki.

Anonym sa...

anonym det är jag: Benita Holstensson..visste inte vad jag skulle trycka på bara...

Petra sa...

Benita och Linnéa, jag ska verkligen jobba på Strumpan blir en Nashira, inte minst med tanke på att det tog många månader att hitta namnet. Tycker verkligen om det dels för att det är fint, dels för dess fina betydelse (hon som kommer med goda nyheter) och dels för att det är precis som Vega (dessutom en stjärna i stenbocken, mitt stjärntecken). Men kärt barn har ju många namn heter det så hon kanske kan ha båda.

Anonym sa...

Jag tycker Strumpan är ett coolt namn!!

Anonym sa...

hej hej och tack för hälsningen i GB. Kul att kika in på andra raser än sin egen .
stort lycka till med nytillskottet
önskar en som är "valpsjuk"

annica med springrarna
www.curricos.se

Anonym sa...

Gud vilken liten söting, en riktig liten tjockis ;-) Underbar julklapp!

Nashira är ju superfint, men kanske lite jobbigt att stå och ropa. Så det kommer säkert bli många smeknamn. Jag tycker dock att det är Nashira du ska träna in henne på och så kan Strumpan få komma tillbaka sen... när hon liksom vet vem hon egentligen är så att säga.

Hmm så du menar att nästa år, då jag fyller 26 så kommer jag börja gilla om någon då skulle fråga om jag var 18? Kanske är nu och aldrig mer jag får höra det. Beror ju på vem av mina föräldrars anlag jag ärvt där haha.

Ska du ställa stora sthlm?

Annelie