måndag 3 november 2008

Back on track


Idag kom täcket som vi väntat på och jag måste säga: oj vilken snabb leverans! Jag fick tummen ur och beställde det i lördags och idag kom det på posten. Vi valde det nya nättäcket som de kommit med eftersom jag ville ha ett täcke som hon kan på sig inomhus och som vi kan använda hela året plus att jag redan har två vintertäcken så hon kan ha detta under dem. Anledningen till att vi köpte täcket är för att vi fick det som rekommendation av vår veterinär som ett komplement till rehabliteringen. Vi valde storlek 64-67 vilket kanske kan upplevas lite stort men det var så stort vi behövde för att de skulle täcka låren ordentligt. Bilden är inte så snygg och man skulle kunna tro att hon verkligen avskyr sitt nya täcke om man ser till hur hon ser på bilden, men hon ligger faktiskt här nu i sin nya "pyjamas" och sover.


Jag, Madde och Maddes barnen (de lekte dock mest med Alvas och Elsas leksaker så spännande var det inte med valpar) var och tittade på valparna i lördags och de var bara så söta. De hade börjat kisa lite grann med nått öga var. Medan jag satt där bland valparna satt jag funderade över vilken av de fem tikarna som kan komma att bli Nashira och flytta hit några dagar innan jul, men det är faktiskt ingen av dem som jag känner lite extra för än, något jag är väldigt stolt över eftersom det är lite svårt att se deras olika förtjänster riktigt än, nu är de mest bara söta. Men om cirka två veckor ska jag dit igen och pussa på dem då hoppas jag att jag åtminstone har en aning om vem Nashira är. Bilder för er som vill se finns på Dhawati-länken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin vega!=)