onsdag 5 november 2008

Träningstisdag

I går, håll i er, i går var vi och tränande på klubben!!! Det gick i och för inte så bra, det var lite svårt att jobba med Vega eftersom jag inte kunde dra upp utan fick nöja mig med godis som belöning och det är ju inte alltid den belöningen man vill åt eftersom den är dämpande. Då hon inte får springa runt som en tok, går det inte heller att träna utan koppel, det är kan vara nog så svårt i vanliga fall så nu när hon inte har varit lös på måååånga veckor så skulle det nog var omöjligt. Positionen sitter inte så bra som jag skulle vilja än, vilket gör att den fortfarande är enbart hänvisad till köket och på andra störningsfria platser. Med allt detta i faten så sket i vi lydanden och tränade handling och det gick väl så där kan man väl säga. Jag skulle vilja få henne att se lite gladare ut i ringen det var mycket svårt att träna när jag inte kunde dra upp henne, men jag är väl ganska nöjd.

Fick även känna lite på Karins Classic i andra änden på utställningskopplet, det var roligt men hon tyckte nog att jag var en konstig tant som ville att hon skulle jobba framför mig i stället för vid sidan av mig, men hon fatta fort och svansen kom i gång ganska så på en gång. Åhh vad det ska bli roligt när Vega helt återställd igen och jag lovar dyrt och heligt att aldrig mer att allt det enkla varddags jobbet som vi vanliga fall sysslar med som vi inte kan gör nu. På fredag är det sim igen, stackars Vega, det är tur att hon inte vet vad som väntar henne.

Inga kommentarer: