söndag 30 november 2008

var och hälsade på min lilla stjärna

I går var jag och Madde och hälsade på våra efterlängtade valpar och som vanligt hade vi den fantastisk tajmingen att komma precis när de hade busat runt en god stund, så nu var de väldigt trötta. Men det var å andra sidan väldigt mysigt att ha Nashira sovandes i knät, så mysigt att jag vägrade resa på mig när mina ben började somna och rumpan domna. Sen när de vaknade röjde hon och Morris runt som små vildar, det ska bli väldigt roligt att ha de två så nära varandra (5 minuters gångavstånd). Genom att han finns här kommer Vega också få lite avlastning, ibland i alla fall.

Nashira har redan nu en väldans massa namn; Nashira, Shira, Strumpan, Lillstrumpa och Håsan (Martins bidrag). Men Nashira är det namnet som jag kommer att lära in som namnet på henne i hennes öron åtminstone, sen kommer säkert Strumpan komma tillbaka som smeknamn, precis som Annelie föreslog. Min stora stjärna har även hon en hel drös med smeknamn, till en början kallade jag henne väldigt länge för valpen, vilket beroende på att schäfern som jag hade haft innan kallade jag för Tanten. Sen fick Vega smeknamn som Spindeln (Stines bidrag), Fia-Lotta (då hon är en riktig Fia-Lotta), Bus eller Mys (beroende på vilket humör hon var på). Av dessa är det Spindeln som har hängt med längst och som fortfarande kommer upp ibland och jag kan tänka mig att det kommer bli samma sak med Strumpan. Här hemma kommer det alltså bo en Nashira och en Vega men även en Strumpa och en Spindel

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska man bli moster igen då=) vilken sötnöt...

Anonym sa...

Hej hej... HOn är jättefin!!!! Ska bli så kul att få se henne och alla syskon! Stort grattis igen, det blir nog ett härligt jullov! Massa kramar...