fredag 19 december 2008

En av de bättre dagarna i mitt liv

Ja detta får verkligen lov att räknas in som en av de bättre kanske till och med bland de bästa. I dag var dagen som jag fick hämta hem min lilla Nashira som nu efter att hon har bajsat, kissat och ätit somnat på mitt knä (Vega sover på mitt andra). Det satt hårt inne att införskaffa en hund till och fler gånger än en gång har jag tvilat på om jag verkligen vill ha två hundar, Vega och jag har det ju så lugnt och skönt, men i sommars när Hilda var här försvann alla såna tvivel, de hade så roligt ihop.

Det andra underbara som hände idag var att vi äntligen fick svar på varför Vega har varit hängig under hösten. När vi var på Strömsholm i onsdag, bestämdes det att vi skulle ta om en del prover och vilken tur att vi gjorde det för den här gången visade de tydligt att hon hade Granulocytär anaplasmos (vad som förut kallades för Erlichios). Så nu är det antibiotika som gäller. Det känns så outsäglig skönt att äntligen veta vad det är som gör att hon inte är sitt vanliga jag och att vi nu kan med rätt behandlig fokusera på hon ska bli bra igen. Tack alla ni som har tröstat och stöttat under den här tiden.

Bilder på Nashira kommer snart det lovar jag.

Inga kommentarer: