tisdag 30 december 2008

kiss i sängen och ny kamera

"Kiss i sängen och ha det bra. Jag tror jag kissar lite mera..." så brukade min mormor sjunga för mig när jag var mindre och var och hälsade på min mormor uppe i stugan, om det dock var för att jag hade en tendens att kissa i sängen eller om det bara var en nonsenssång minns jag dock inte. Men sången hade dock passat utmärkt på Nashira idag. Vi var ute och gick då hon inte bara kissade utan även bajsade, tjugo minuter senare när vi sitter och gosar i soffan reser hon på sig och spatserar ut i sovrummet och då går jag mot köket för att hämta mig en kaka och vad ser jag då om inte en liten råtta som hoppar upp i sängen och sätter sig och kissar. Jisses vad arg jag blev, jag skämdes faktisk sen över hur jag reagerat, men då var det ju för sent. Det värsta var dock inte detta utan att när jag skulle riva bort täcke, lakan med mera ser jag att hon redan innan har kissat i sängen en gång. Gissa om hon var billig!!!! Jag förstår inte vad är med mina hundar och kissa i sängen, jag har nämligen även haft diskussioner med Vega om detta.
Nu vet jag dock inte vad jag ska göra. Ska jag stänga in till sovrummet när vi inte är där? Problemmet är dock att det inte bara utestänger Nashira från sängen utan även Vega och dessutom står Nashiras bur där inne som jag gärna vill att hon ska konstant tillgång till eftersom jag vill att hon ska trivas i den och vilja vara där frivilligt. Eller ska jag hoppas på att detta var en engångs- (tvågångs) företeelse? Suck...

Till det mer positiva så har min nya kamera kommit, förvisso ingen flashig digitalsystem som jag ville ha utan en vanlig kompaktkamera, men det är åtminstone en kamera och jag har ju min analoga systemkamera också. Jag ägnade en god stod utan fota Nashira när hon tuggade ben idag för att testa dess funktioner och kolla vart de satt och så vidare. Några trevliga bilder blev det och snart ska nog jag kameran var riktigt överrens.
Testar makron.

Efter det gick vi till Morris och busade lite, tyvärr blev bliderna där inte så bra, jag måste öva lite mer innan jag hinner med fånga de illande illrarna på bilder, nu blev det mest en rumpa där och ett par ben där...
Kolla vridningen på tassarna!!!!

Nashira älskar att klättra på denna, trots att matte sätter andan i halsen varje gång.
Efter att man har sprungit och busat blir man trött.
Även Vega blev trött, trots att hon inte sprang ett enda dugg.

Idag var också Nashira själv för första gången medan jag tvättade, detta var innan hon kissade i sängen så nu har jag massor av mera tvätt. Det gick väldigt bra. Hon fick sin mat i buren och sen stängde jag den, vilket jag alltid gör när hon får mat, och gick ner till tvättstugan. När jag kom tillbaka upp i lägenheten var hon helt tyst. Jag var mycket stolt, det var ett enormt framsteg med tanke på att jag bara för ett par dagar sen knapp kunde gå på toalett.

Bäst idag var dock att Stine kom förbi och fikade, det var evigheter sen jag träffade henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, undrar varför dom gör så, jag tror minsann att just ALLA valpar valt att kissa i sängen. MIlton gjorde så också när han var liten, han lyckades dessutom pricka på båda duntäckena & alla fyra kuddar, som dessutom var nytvättat :S, kan hålla med dig om att jag också efteråt skämdes över min reaktion, men han gjorde faktiskt aldrig om det efter det. Kul att du skaffat en liten sötnos till, lycka till med henne & lycka till med 2009 :)

//Tina, Musse & Milton