söndag 21 december 2008

Vega vs Nashira


Nu har Nashira bott sig här i ett par dagar och valplivet har börjat på allvar och är faktiskt ganska tråkigt. Ja, hon luktar ljuvligt och ja, hon är för söt. Men att springa ut och kissa stup i kvarten, matvakta, åksjuka och operasång kunde jag vara utan. Som tur är så hon väldigt söt.

Jag vet att man inte ska jämföra men jag kan inte låta blir att jämföra Nashira med Vega. De har näst intill samma ljudnivå även Nashira pratar betydligt oftare, Vega hon pratade mest när hon var missnöjd och kände sig bortglömd, Nashira pratar mest hela tiden, allra mest när vi är ute och går, då låter hon som en gris. De har samma "stora" glädje för mat, Vega har nu kommit över sina aversioner mot mat, det tog bara fyra år, nu försöker hon istället stjäla Nashiras mat. Vega var betydligt mera kavat än Nashira är, när hon liten medan Nashira är betydligt bättre på att koppla av. Fast att Vega hade lite problem med sin av-knapp får jag nog lägga på mig själv, då jag egentligen aldrig gav henne chansen att kopppla av, stackars liten hon fullständigt överstimulerad innan min kära uppfödare tog mig i öronen och sa åt mig att skärpa till mig. Även vid lek är de ganska olika, båda två älskar lek men medan Vega kom tillbaka med leksaken och ville kampa så tar Nashira den och springer i väg med den. Sociala gosgrisar är de dock både två och även ett toalett besök skapar mistlursliknade läten.

Inga kommentarer: