onsdag 3 december 2008

Utmaning

Hittade denna utmaning på Stines sidan och måste säga att jag tyckte att den var ganska rolig plus att jag nu har riktigt tråkigt.

OM DU ….

…. hade varit en hund, vad hade du varit för ras?

Gjorde ett test på Stv:s hemsida, ganska nyligen och där blev jag en Engelsk bulldogg, så här beskrev de det: Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion. Hoppas att det inte stämmer helt. I andra tester har jag blivit collie och eng. cocker spaniel och jag vet inte vilket av alternativen som är värst.

… fritt fick välja ett annat yrke än det du har i dag, vad skulle det då vara?

Heltidsstudent, fast det är väl inget yrke så kultursekreterare eller någon annan form av adminstratör.

… ensam fick fatta beslut om tre saker som ska gälla i hela världen, vad skulle det vara?

1. Att alla förskolor och skolor hela världen jobbade med att höja självkänslan på alla barn samt ge dem en demokratisk värdegrund att stå på.
2. Att alla ska få uppleva hur det är att vara älskad på ett icke-destruktivt sätt.
3. Att alla jobbade för en bättre miljö.

… vann tio miljoner, hur skulle du använda pengarna?

Det första jag skulle göra att göra mig skuldfri, sen skulle ett lite hus/torp inhandlas och efter det blev det en miljöbil. Efter det skulle jag fixa ett schyst sparande, ge bort lite pengar, åka på en massa roliga hundaktivteter och om det efter detta fortfarande finnas pengar kvar så skulle jag fixa plugga lite och göra om min kandidat till minst en magister i filmvetenskap. Ja just det jag skulle även inhandla fina träbostäver och siffror till min förskola.

… endast fick äta en enda sak resten av ditt liv, vad skulle det vara?

Ett mycket svårt val antingen flingmix och mjölk eller spagetti och köttfärssås.

… också bara fick dricka en enda sak, förutom vatten, vad blev det då?

Brämhults jordgubbs och apelsinjuice, så god att jag ibland drömmer om den.

.… bara fick äga en enda hushållsmaskin, vad skulle det vara?

Kylskåp, annars får jag ju ingen kall mjölk och juice.

… bara fick använda en enda annan teknisk pryl, vad skulle det vara?

Mobiltelefon (telefon, kalender, TV och internet i ett)

… vidarebefordrar den här utmaningen, hur många tror du nappar?

vet inte beror på hur många som har lika tråkigt som jag, men syrran kanske och Annelie samt Jenny vore ju roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

halloj! gjorde nu hund grejen... jag blev oxå eng bulldog haha! lata jävlar vi e!!

Anonym sa...

Haha, vi kan väl skylla på den underliga miljön? Hon får väl kanske en till chans att visa upp en bättre sida ;-)