fredag 26 december 2008

Födelsedag

Jaha, då var man ytterligare ett år äldre, även om jag dock gör mitt bästa att förneka det faktum att jag har blivit ännu lite närmre 30. Huh vilka hemska siffror. För att fira min födelsedag bjöd jag in Madde med familj för att äta älggryta, det var väldigt gott om man nu får lov att skryta över sin egen matlagning. I morgon när lite andra kompisar kommer blir det pinocciotårta enligt min mormors recept, om jag nu hittar receptet annars måste jag ringa min mormor och få det igen.

Nu har lillan installerat sig ordentligt och därmed har också monstret i henne kommit fram. Inte mer än jag förtjänar antar med tanke på att jag önskade mig ett litet monster. Haha... fast en riktigt så stor terrorist som Nashira kan vara hade jag väl inte riktigt tänkt mig. Hon är fortfarande en väldigt högljud liten dam som låter stup i kvarten av diverse olika skäl. Därtill gillar hon även att testa hur hårt man kan bita i saker och då hon älskar att kampa så släpper hon inte i första taget, även om det är min hand, haka eller fot. Men det som utmärker henne mest är hennes otroligt studdsiga bakben, hon kan hoppa hur långt/högt som helst och skuttar mest hela tiden. Till dessa bakben har hon även helt fantastisk koordination. Matte hoppas innerligt att detta är början till en enastående LC-karriär. Vega kunde inte alls koordinera sin rörelser vid här ålderna, det tog faktiskt väldigt långtid för henne att få kontroll på sin lämmar och hon blev ju en riktigt hygglig LC-hund. Men som tur är Nashira inte bara superenergisk hon är även riktigt duktig på att koppla av och hon gilla att sova länge på morgonen, numera vaknar hon sällan innan matte och jag gillar att sova speciellt på morgonen så det är verkligen en egenskap som jag uppskattar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det börjar bli saluki av henne nu, till och med hennes tidigare "outvecklade" bröstkorg börjar hamna på plats, inga 10 cm som glipar längre mellan armbåge och bröstkorg.

Kommer ihåg hur jag kämpade med Elvira när hon var mindre. Det gällde att vara snabb med kameran.

Bakgrunden är egentligen inte alls snygg, fotbollsplan med tillhörande staket och skog bakom, men med rätt skärpedjup så vipps.

och du GRATTIS på födelsedagen. Du ser inte en dag äldre ut än 25!

Katarina Widström sa...

Grattis igen!
vad skönt det låter att få sova länge på morgonen.

Här vaknar småflickorna senast 6.00 och vill UT ur sin hage. Sen äter och leker de en stund och sen går det faktiskt att få dem att sova några timmar till. Just nu tränar de på att ligga och sova i soffan. Vi skickade hem mamma Hilda igår, tror att hon tyckte det var ganska skönt att få vila upp sig lite.

Ha en bra födelsdag och pussa på vovarna.

Kram Katarina

Petra sa...

Jag tror att hemligheten med att Lillan sover länge på morgonen är att hon sover i min säng tillsammans med mig och Vega, som båda två är hopplöst morgontrötta. Och som gräddet på moset så sover hon i regel ytterligare någon timme efter morgonpromenad och frukosten. Mycket skönt!!!

Anonym sa...

alltså receptet på den där tårrtan är alltid på vilovägar när man ska ha de =)